Digital Print

Digital Print pentru textile este ultima tehnologie și cea mai modernă de printare a materialelor textile ce au compoziție 100% poliester, 100% fibră naturală (bumbac, fibră in, vâscoză) sau compoziție mixtă (poliester-bumbac, bumbac-in, poliester-in, bumbac-văscoză etc).

Dintre avantajele tehnologiei Digital Print față de metodele clasice de print (metoda „ziarului” sau a „cilindrului”) enumerăm:

  • Printarea unui număr foarte mare de culori față de maxim 16 culori ce se puteau folosi prin metodele clasice de print, culorile aplicate pe fibra textilă print metoda digital print sunt cu mult mai vii și mai realiste decât prin metodele clasice;
  • Modelele printate pot avea dimensiuni foarte mari (la metoda printului cu „cilindrul”, gradul de repetiție al modelului este de 64 cm – cât este diametrul cilindrului) – cât lățimea sau lungimea rolei de material, putând fi create astfel modele cu totul deosebite, pline de culoare și chiar redări ale unor obiecte la scară normală;
  • Pregătirea printului prin metoda Digital Print necesită puțin timp și materie primă pentru calibrarea aparatelor de print.

Printul prin metoda digital print la materiale textile ce au compoziție 100% poliester a fost prima implentată și este folosită la o scară mai largă decât printul pe fibră naturală deoarece fibra de poliester nu necesită o aparatură foarte sofisticată de print. Aparatura de print digital folosită pentru fibra naturală este cu mult mai costisitoare și mai complexă deoarece fibra naturală este reactivă iar procesul de print se produce prin injecția culorii în fibră textilă deoarece aceasta absorbe mai multă cerneală decât fibra de poliester. Foarte puține fabrici au tehnologia necesară pentru a printa pe fibra naturală datorită costului mare al investiției, fabrica spaniolă Texathenea S.L. fiind printre pionerii acestei tehnologii de print digital pe fibra naturală, cercetând și făcând teste pe o perioadă de peste 3 ani până la implementarea acestei tehnologii.

Magazin online paturi, draperii si lenjerii